Osnove programiranja (JavaScript)

Ukupno časova: 16
Trajanje časa: 90 min
Veličina grupe: 5 polaznika
Broj rata: 3
Cena: 32000 RSD


Jedan od najpopularnijih i najzastupljenijih programskih jezika, JavaScript se najčešće koristi za razvoj web aplikacija što ga čini neizostavnim alatom za ulaz u sferu profesionalnog programiranja. Zbog jednostavne sintakse i ugrađene podrške za napredne koncepte programiranja JavaScript je pogodan kako za početnike tako i za iskusne programere koji žele da prošire svoje znanje programskih jezika.

Ovaj kurs je osmišljen tako da se polaznici prvo upoznaju sa opštim konceptima programiranja i sintaksom jezika a potom i sa konceptima specifičnim za JavaScript. Nastava na kursu se održava dva puta nedeljno u poslepodnevnim i večernjim terminima. Termini su organizovani kao dvočasi ukupnog trajanja od 90 minuta. Ukupno trajanje kursa je osam nedelja.

Sadržaj kursa

  • 1. Uvodno predavanje
    1. Prosti tipovi podataka
    2. Iskazi i izrazi
    3. Deklarisanje i definisanje promenljivih
    4. Praktični zadaci sa primenom prostih i složenih izraza
  • 2. Upravljanje tokom izvršavanja
    1. Iskazi i službene reči if i else
    2. Iskaz i službena reč switch
    3. Praktični zadaci sa primenom grananja
  • 3. Petlje
    1. Tip podataka niz
    2. Petlje while i do ... while
    3. Petlja for
    4. Petlje for .. in i for ... of
    5. Praktični zadaci sa primenom petlji
  • 4. Funkcije
    1. Imenovane i anonimne funkcije
    2. Doseg vidljivosti promenljivih u funkcijama
    3. Podrazumevane vrednosti argumenata i prosleđivanje proizvoljnog broja argumenata
    4. Praktični zadaci sa primenom funkcija
  • 5. Objekti
    1. Definisanje objekata preko literala
    2. Definisanje metoda u objektima
    3. Konstruktorske funkcije
    4. Praktični zadaci sa primenom objekata
  • 6. Otpakivanje vrednosti iz nizova i objekata
    1. Operatori spread i rest
    2. Destruktuiranje objekata
    3. Praktični zadaci sa primenom spread i rest operatora i destruktuiranja
  • 7. Nasleđivanje objekata
    1. Prototipsko nasleđivanje
    2. Pseudoklasično nasleđivanje
    3. Funkcionalno nasleđivanje
    4. Praktični zadaci sa primenom nasleđivanja objekata
  • 8. Funkcije višeg reda - 1. deo
    1. Pojam funkcije višeg reda
    2. Kompozicija funkcija
    3. Parcijalna primena funkcija
    4. Praktični zadaci sa primenom funkcija višeg reda
  • 9. Funkcije višeg reda - 2. deo
    1. Funkcije map, filter i reduce.
    2. Funkcije flat, flatMap, zip.
    3. Praktični zadaci sa primenom funkcija višeg reda.
  • 10. Iteratori i generatori
    1. Iteratori i iterabilni objekti
    2. Generatori
    3. Praktični zadaci sa primenom iteratora, iterabilnih objekata i generatora
  • 11. Obrada izuzetaka
    1. Službene reči try, catch i finally
    2. Službena reč throw i objekti za predstavljanje izuzetaka
    3. Praktični zadaci sa primenom obrade izuzetaka
  • 12. Asinhrono programiranje - 1. deo
    1. Pojam asinhronosti
    2. Callback funkcije
    3. Praktični zadaci sa primenom callback funkcija
  • 13. Asinhrono programiranje - 2. deo
    1. Pojam Promise objekta
    2. Razrešavanje Promise objekta
    3. Praktični zadaci sa primenom Promise objektima
  • 14. Upotreba JavaScript-a u web pretraživaču
    1. Pojam DOM stabla
    2. Pristup elementima DOM stabla
    3. Pretplaćivanje na događaje i obrada događaja
    4. Praktični zadaci sa pristupom DOM stablu obradom događaja
  • 15. Node.js
    1. Razlike izmđu JavaScript-a u web pretraživaču i Node.js-a
    2. Definisanje i upotreba modula
    3. Praktični zadaci
  • 16. Projektni zadatak
    1. Primena prethodno stečenih znanja za izradu jednostavne poslovne aplikacije

Prijavite se