Osnove programiranja (C#)
Ovaj kurs je namenjen polaznicima bez prethodnog iskustva u programiranju koji žele da steknu osnovna znanja neophodna za dalje usavršavanje. Po završetku kursa polaznici će biti osposobljeni da, koristeći programski jezik C#, naprave jednostavne poslovne aplikacije.
Nastava na kursu se održava dva puta nedeljno u poslepodnevnim i večernjim terminima. Termini su organizovani kao dvočasi ukupnog trajanja od 90 minuta. Ukupno trajanje kursa je 11 nedelja.
Prijavite se
Sadržaj kursa
-
1. Uvodno predavanje
- Pojam objektno orijentisanog programiranja
- Prevođenje i izvršavanje programa napisanih u programskom jeziku C#
- Podešavanje radnog okruženja
- Primer jednostavnog C# programa
-
2. Tipovi podataka, iskazi i izrazi
- Prosti tipovi podataka
- Iskazi i izrazi
- Deklarisanje i definisanje promenljivih
- Praktični zadaci sa primenom prostih i složenih izraz
-
3. Grananja
- Iskazi i službene reči if i else
- Iskaz i službene reči switch, case i default
- Praktični zadaci sa primenom grananja
-
4. Petlje
- Petlje while, do-while, for i for-each
- Službene reči break i continue
- Praktični zadaci sa primenom petlji
-
5. Nizovi i liste
- Pojam niza i operacije nad nizovima
- Pojam liste i operacije nad listama
- Praktični zadaci sa primenom nizova i listi
-
6. Klase
- Sintaksa za definisanje i instanciranje klasa
- Atributi i metode klase
- Praktični zadaci sa primenom klasa
-
7. Životni ciklus objekata
- Pojam životnog ciklusa objekta
- Konstruktori sa i bez parametara
- Destruktori
- Praktični zadaci sa primenom konstruktora i destruktora
-
8. Atributi i metode
- Pojam i definisanje vidljivosti klasa, atributa i metoda
- Pojam i definisanje statičkih atributa i metoda
- Pojam i definisanje konstanti
- Praktični zadaci sa primenom statičkih atributa i metoda i konstanti
-
9. Ugnježdene klase
- Pojam ugnježdene klase
- Statičke i nestatičke klase
- Praktični zadaci sa primenom ugnježdenih klasa
-
10. Nasleđivanje klasa
- Pojam i sintaksa nasleđivanja klasa
- Redefinisanje nasleđenih metoda i pristup atributima nadklase
- Sprečavanje redefinisanja metoda i nasleđivanja klasa
- Praktični zadaci sa primenom nasleđivanja
-
11. Klasa Object
- Pojam i uloga klase Object
- Metode klase Object
- Praktični zadaci sa redefinisanjem metoda klase Object
-
12. Apstraktne klase
- Pojam apstraktne klase i sintaksa za njeno definisanje
- Pojam apstraktne metode i sintaksa za njeno definisanje
- Praktični zadaci sa primenom apstraktnih klasa i metoda
-
13. Interfejsi
- Pojam i sintaksa za definisanje interfejsa
- Implementiranje interfejsa
- Definisanje atributa u interfejsima
- Nasleđivanje i ugnježdavanje interfejsa
- Praktični zadaci sa primenom interfejsa
-
14. Prostori imena
- Pojam prostora imena i konvencija za imenovanje prostora imena
- Organizacija delova programa u prostore imena i upotreba koda iz postojećih prostora imena
- Praktični zadaci sa primenom prostora imena
-
15. Obrada izuzetaka
- Pojam i tipovi izuzetaka u C# programskom jeziku
- Obrada izuzetaka upotrebom službenih reči try, catch i finally
- Generisanje izuzetaka i njihovo prosleđivanje
- Kreiranje novih izuzetaka
- Praktični zadaci sa primenom obrade i generisanja izuzetaka
-
16. Rad sa datotekama
Pojam ulaznog i izlaznog toka
Čitanje i zapisivanje tekstualnih datoteka
Čitanje i zapisivanje binarnih datoteka
Čitanje i zapisivanje objekata
Praktični zadaci sa primenom ulaznih i izlaznih tokova
-
17. Generici
Pojam generika i načini za definisanje generičkih klasa i interfejsa
Definisanje ograničenja tipova parametara
Definisanje generičkih metoda
Praktični zadaci sa primenom generičkih klasa i interfejsa
-
18. Asinhrono programiranje
- Pojam asinhronog programiranja
- Službene reči async i await, klasa Task i njene metode
- Obrada asinhronih izuzetaka
- Praktični zadaci sa primenom asinhronog programiranja
-
19. Niti
- Pojam, kreiranje i izvršavanje niti
- Sinhronizacija niti
- Razmena podataka između niti
- Praktični zadaci sa upotrebom niti
-
20. Lambda izrazi i LINQ
- Pojam i sintaksa lambda izraza
- Primena operacija Where, Select, Count i Sum nad Enumerable objektima
- Pojam LINQ upita i njihova primena nad kolekcijama
- Praktični zadaci sa primenom lambda izraza i LINQ upita
-
21. Projektni zadatak
- Primena prethodno stečenih znanja za izradu jednostavne poslovne aplikacije