Osnove programiranja (C#)

Ukupno časova: 21
Trajanje časa: 90 min
Veličina grupe: 5 polaznika
Broj rata: 4
Cena: 42000 RSD


Ovaj kurs je namenjen polaznicima bez prethodnog iskustva u programiranju koji žele da steknu osnovna znanja neophodna za dalje usavršavanje. Po završetku kursa polaznici će biti osposobljeni da, koristeći programski jezik C#, naprave jednostavne poslovne aplikacije.

Nastava na kursu se održava dva puta nedeljno u poslepodnevnim i večernjim terminima. Termini su organizovani kao dvočasi ukupnog trajanja od 90 minuta. Ukupno trajanje kursa je 11 nedelja.

Sadržaj kursa

  • 1. Uvodno predavanje
    1. Pojam objektno orijentisanog programiranja
    2. Prevođenje i izvršavanje programa napisanih u programskom jeziku C#
    3. Podešavanje radnog okruženja
    4. Primer jednostavnog C# programa
  • 2. Tipovi podataka, iskazi i izrazi
    1. Prosti tipovi podataka
    2. Iskazi i izrazi
    3. Deklarisanje i definisanje promenljivih
    4. Praktični zadaci sa primenom prostih i složenih izraz
  • 3. Grananja
    1. Iskazi i službene reči if i else
    2. Iskaz i službene reči switch, case i default
    3. Praktični zadaci sa primenom grananja
  • 4. Petlje
    1. Petlje while, do-while, for i for-each
    2. Službene reči break i continue
    3. Praktični zadaci sa primenom petlji
  • 5. Nizovi i liste
    1. Pojam niza i operacije nad nizovima
    2. Pojam liste i operacije nad listama
    3. Praktični zadaci sa primenom nizova i listi
  • 6. Klase
    1. Sintaksa za definisanje i instanciranje klasa
    2. Atributi i metode klase
    3. Praktični zadaci sa primenom klasa
  • 7. Životni ciklus objekata
    1. Pojam životnog ciklusa objekta
    2. Konstruktori sa i bez parametara
    3. Destruktori
    4. Praktični zadaci sa primenom konstruktora i destruktora
  • 8. Atributi i metode
    1. Pojam i definisanje vidljivosti klasa, atributa i metoda
    2. Pojam i definisanje statičkih atributa i metoda
    3. Pojam i definisanje konstanti
    4. Praktični zadaci sa primenom statičkih atributa i metoda i konstanti
  • 9. Ugnježdene klase
    1. Pojam ugnježdene klase
    2. Statičke i nestatičke klase
    3. Praktični zadaci sa primenom ugnježdenih klasa
  • 10. Nasleđivanje klasa
    1. Pojam i sintaksa nasleđivanja klasa
    2. Redefinisanje nasleđenih metoda i pristup atributima nadklase
    3. Sprečavanje redefinisanja metoda i nasleđivanja klasa
    4. Praktični zadaci sa primenom nasleđivanja
  • 11. Klasa Object
    1. Pojam i uloga klase Object
    2. Metode klase Object
    3. Praktični zadaci sa redefinisanjem metoda klase Object
  • 12. Apstraktne klase
    1. Pojam apstraktne klase i sintaksa za njeno definisanje
    2. Pojam apstraktne metode i sintaksa za njeno definisanje
    3. Praktični zadaci sa primenom apstraktnih klasa i metoda
  • 13. Interfejsi
    1. Pojam i sintaksa za definisanje interfejsa
    2. Implementiranje interfejsa
    3. Definisanje atributa u interfejsima
    4. Nasleđivanje i ugnježdavanje interfejsa
    5. Praktični zadaci sa primenom interfejsa
  • 14. Prostori imena
    1. Pojam prostora imena i konvencija za imenovanje prostora imena
    2. Organizacija delova programa u prostore imena i upotreba koda iz postojećih prostora imena
    3. Praktični zadaci sa primenom prostora imena
  • 15. Obrada izuzetaka
    1. Pojam i tipovi izuzetaka u C# programskom jeziku
    2. Obrada izuzetaka upotrebom službenih reči try, catch i finally
    3. Generisanje izuzetaka i njihovo prosleđivanje
    4. Kreiranje novih izuzetaka
    5. Praktični zadaci sa primenom obrade i generisanja izuzetaka
  • 16. Rad sa datotekama

    Pojam ulaznog i izlaznog toka

    Čitanje i zapisivanje tekstualnih datoteka

    Čitanje i zapisivanje binarnih datoteka

    Čitanje i zapisivanje objekata

    Praktični zadaci sa primenom ulaznih i izlaznih tokova

  • 17. Generici

    Pojam generika i načini za definisanje generičkih klasa i interfejsa

    Definisanje ograničenja tipova parametara

    Definisanje generičkih metoda

    Praktični zadaci sa primenom generičkih klasa i interfejsa

  • 18. Asinhrono programiranje
    1. Pojam asinhronog programiranja
    2. Službene reči async i await, klasa Task i njene metode
    3. Obrada asinhronih izuzetaka
    4. Praktični zadaci sa primenom asinhronog programiranja
  • 19. Niti
    1. Pojam, kreiranje i izvršavanje niti
    2. Sinhronizacija niti
    3. Razmena podataka između niti
    4. Praktični zadaci sa upotrebom niti
  • 20. Lambda izrazi i LINQ
    1. Pojam i sintaksa lambda izraza
    2. Primena operacija Where, Select, Count i Sum nad Enumerable objektima
    3. Pojam LINQ upita i njihova primena nad kolekcijama
    4. Praktični zadaci sa primenom lambda izraza i LINQ upita
  • 21. Projektni zadatak
    1. Primena prethodno stečenih znanja za izradu jednostavne poslovne aplikacije

Prijavite se