Osnove programiranja (Java)
Cena: 42000 RSD
Java je objektno orijentisani programski jezik opšte namene. Zbog mogućnosti upotrebe istog koda za razvoj na različitim platformama našao je primenu u razvoju poslovnih, web i mobilnih aplikacija.
Ovaj kurs je namenjen polaznicima bez prethodnog iskustva u programiranju koji žele da steknu osnovna znanja neophodna za dalje usavršavanje. Po završetku kursa polaznici će biti osposobljeni da, koristeći programski jezik Java, naprave jednostavne poslovne aplikacije.
Nastava na kursu se održava dva puta nedeljno u poslepodnevnim i večernjim terminima. Termini su organizovani kao dvočasi ukupnog trajanja od 90 minuta. Ukupno trajanje kursa je 11 nedelja.
Prijavite se
Sadržaj kursa
-
1. Uvodno predavanje
- Pojam objektno orijentisanog programiranja
- Java prevodilac i Java virtualna mašina
- Podešavanje radnog okruženja
- Primer jednostavnog Java programa
-
2. Tipovi podataka, iskazi i izrazi
- Prosti tipovi podataka
- Iskazi i izrazi
- Deklarisanje i definisanje promenljivih
- Praktični zadaci sa primenom prostih i složenih izraz
-
3. Grananja
- Iskazi i službene reči if i else
- Iskaz i službene reči switch, case i default
- Praktični zadaci sa primenom grananja
-
4. Petlje
- Petlje while, do-while, for i for-each
- Službene reči break i continue
- Praktični zadaci sa primenom petlji
-
5. Nizovi i liste
- Pojam niza i operacije nad nizovima
- Pojam liste i operacije nad listama
- Praktični zadaci sa primenom nizova i listi
-
6. Klase
- Sintaksa za definisanje i instanciranje klasa
- Atributi i metode klase
- Praktični zadaci sa primenom klasa
-
7. Životni ciklus objekta
- Pojam životnog ciklusa objekta
- Konstruktori sa i bez parametara
- Metoda finalize
- Praktični zadaci sa primenom konstruktora i metode finalize
-
8. Atributi i metode
- Pojam i definisanje vidljivosti klasa, atributa i metoda
- Pojam i definisanje statičkih atributa i metoda
- Pojam i definisanje konstanti
- Praktični zadaci sa primenom statičkih atributa i metoda i konstanti
-
9. Ugnježdene klase
- Pojam ugnježdene klase
- Statičke i nestatičke ugnježdene klase
- Praktični zadaci sa primenom ugnježdenih klasa
-
10. Nasleđivanje klasa
- Pojam i sintaksa nasleđivanja klasa
- Redefinisanje nasleđenih metoda i pristup atributima nadklase
- Sprečavanje redefinisanja metoda i nasleđivanja klasa
- Praktični zadaci sa primenom nasleđivanja
-
11. Klasa Object
- Pojam i uloga klase Object
- Metode klase Object
- Praktični zadaci sa redefinisanjem metoda klase Object
-
12. Apstraktne klase
- Pojam apstraktne klase i sintaksa za njeno definisanje
- Pojam apstraktne metode i sintaksa za njeno definisanje
- Praktični zadaci sa primenom apstraktnih klasa i metoda
-
13. Interfejsi
- Pojam i sintaksa za definisanje interfejsa
- Implementiranje interfejsa
- Definisanje atributa u interfejsima
- Nasleđivanje i ugnježdavanje interfejsa
- Praktični zadaci sa primenom interfejsa
-
14. Paketi
- Pojam paketa i konvencija za imenovanje paketa
- Organizacija delova programa u pakete i upotreba koda iz postojećih paketa
- Praktični zadaci sa primenom paketa
-
15. Obrada izuzetaka
- Pojam i tipovi izuzetaka u Java programskom jeziku
- Obrada izuzetaka upotrebom službenih reči try, catch i finally
- Generisanje izuzetaka i njihovo prosleđivanje
- Kreiranje novih izuzetaka
- Praktični zadaci sa primenom obrade i generisanja izuzetaka
-
16. Rad sa datotekama
- Pojam ulaznog i izlaznog toka
- Čitanje i zapisivanje tekstualnih datoteka
- Čitanje i zapisivanje binarnih datoteka
- Čitanje i zapisivanje Java objekata
- Praktični zadaci sa primenom ulaznih i izlaznih tokova
-
17. Generici
- Pojam generika i načini za definisanje generičkih klasa i interfejsa
- Definisanje ograničenja tipova parametara i džoker parametri
- Definisanje generičkih metoda
- Praktični zadaci sa primenom generičkih klasa i interfejsa
-
18. Niti
- Pojam, kreiranje i izvršavanje niti
- Sinhronizacija niti
- Razmena podataka između niti
- Praktični zadaci sa upotrebom niti
-
19. Lambda izrazi i tokovi
- Pojam i sintaksa lambda izraza
- Pojam i sintaksa toka, kreiranje tokova upotrebom generate i iterate metoda
- Primena operacija limit, filter, map, count, sum, reduce i collect nad tokovima
- Funkcionalni interfejsi i njihove implementacije
- Praktični zadaci sa primenom lambda izraza i tokova
-
20. Projektni zadatak
- Primena prethodno stečenih znanja za izradu jednostavne poslovne aplikacije